25 Nisan 2010 Pazar

şehriyeli tavuk suyu çorbası


hastalıklara birebir ,leziz mi leziz, besin değeri yüksek bir çorba daha. çocuklu bir ev olarak çorbasız geçirebilecek bir öğün dahi düşünemediğim için sık sık çorba tarifi yazıyorum sanırım:) benim küçük balık çok sever bu çorbayı. büyükse tavuk kokuyor diye yemez:(beş parmağın beşi de ayrı ya. zaten büyük kuzuya hiçbir şey yediremem ben. ne yapsam burun kıvırır mızır mızır yer olmadık yerde beni sinirlendirir. olay şu ki yemek yemeyen çocuk zor. hem de çok zor....
dün kayınvalidem tavuk haşlamış.onlara gidince baktım tavuk suyu duruyor.işte dedeim ne zamandır yapmamıştım. aslında buzluğumda her zaman tavuk suyu olur hazır olarak. bu sene ayrıyetten kemik suyu da koydum.meva nın çorbalarına çok iyi oluyor. hem basit bir şehriye çorbasının dahi besin değerine 5 e katlıyor.eee çocuk da yemekte sorun çıkarmıyorsa bundan iyisi şamda kayısı:)
gelelim tarife..
az biraz sıvıyağda 2 yemek kaşığı unu kavurdum.üzerine tavuk suyunu koydum.blendırla çektim ki un topak topak kalmasın diye. sonra üzerine didilmiş tavukları koydum biraz da şehriye ekledim.bıraktım pişirmeye. kaynadıktan 5 dakika sonra yumurta sarısı ve az limon suyuyla terbiye yaptım. yuzunu terbiye ile beraber attım ki iyotu tamamen ölmesin. 2 taşım kaynatıp ocağın altını kapattım. biz yerken bol karabibele çocuklara bu şekilde ikram...afiyetler şifalar olsun inşaallah.

7 yorum:

BAL TATLISI dedi ki...

benimde çok sevdiğim bir çorbadır annem çok yapardı.
eşimde tavuk kokusu geliyor diye sevmiyor.
ama ben kendime yapıyorum çocuklar için gerçektende çok besleyici.ellerine sağlık

SERRA dedi ki...

yapayım valla, güzel olur mis gibi,çocuklu evlerde gerçekten çorba eksik olmaması gerekiyor,bazen arayış içine giriyoruz,sıkılıyoruz hep aynı şyi pişirmekten..ellerine sağlık:)öptüm kızları..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerıne sağlık canım.okulumda her hafta yedıgım bır corbadır.ama seninkı gıbı tabı guzel yapmıyorlar:)boş tavuk suyuna şehriyeler atılıyor o kadar.aldım tarıfı sevgiler

Gökce dedi ki...

sevgili ''yemek yapalım'' teşekkür ederim tatlım ama böyle de olmuyor adını söylesende tanışsak dimi ama...:))benim eşimde çok bayılmaz öyle ama çocuklar sevse yeter bence...
serracığım evet ya her gün değişik ne çorba pişireyim diye dörrt dönüyorum bloglarda. Allah tan bloglar varda imdada yetişiyor:)
tülin canım benim sağolasın. sen gel ben sana da yaparım mis gibi sıcak sıcak.
öpüyorum hepinizi sevgilerle

Pembe Tatlar dedi ki...

Gölçeciğim elelrine sağlık canım....

susamcorekotuFeriha dedi ki...

şu an biraz üşüttüm hastayım tam bana göre şifalık bir çorba olmuş:)))

Gökce dedi ki...

aslıcım teşekkür eederim.
susum ve çörekotu canım çok geçmiş olsun koyayım sanna bir kase hemen şifa olsun.
öpüyorum