12 Nisan 2010 Pazartesi

ekşili köfte çorbası



köfteler için

*kıyma
*biraz pirinç
*1 yumurta
*1 dilim bayat ekmek içi
*baharat

terbiye için

*2 yumurta sarısı
*biraz limonsuyu

köfte harcı yoğurulur ve küçük köfteler hazırlanır.bu köftecikler unlu tepsiyekonur ve una bulanması sağlanır.
tenceremizde kaynayan suya köfteler atılır ardından tuz konur ben biraz da küp kesilmiş havuç ekliyorum bu esnada ve 20 dakika pişmesi beklenir.
yumurta sarısı ve limonsuyu iyice çırpılıp azar azar çorbaya ilave edilir.bir iki taşım kaynatılıp ocaktan alınır.
afiyet bal şeker olsun:))

2 yorum:

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Gökçe, günaydınlar sabah ziyaretine geldim.. nasılsın? Bu köfteyi işyerinde yaptıklarında hiç kaçırmam, çok severim ama evde hiç denemedim, çünkü biz hep bulgurlu sulu köfteye alışmışız onu yaparım .. ama bunu da denemeye değer.. Ellerine sağlık sevgiler..

Gökce dedi ki...

hoşgeldin sefalar getirdin.kayınvalidemde hep bulgurlu yapar. adına da sıkma derler. ee ben malum bebek olunca çorbanın her türünü denemek ve yapmakla görevliyim sanırım. bir dene pişman olmazsın. sevgiyle