23 Eylül 2010 Perşembe

gül böreği

ne kadar uzun zaman olmuş tarif yazmayalı.neyse ki çok büyük kayıp değil tabii::)aslında çok değişik şeyler yaptım . yedil içtik amma velakin yamaya resim çekmeye pek zaman olmadı aslında. malum tatil+tatil sonrası+bir daha tatil+tam ardından ramazan+bayram+okulların açılışı .....derken yazamadım gitti.
herkesin bildiği yaptığı bir börek gül böreği aslında ama her yiğidin bir yoğurt yeyişi var değil mi?işte bu da benim gül böreğim. hele fırından çıkar çıkmaz misss gibi.....

3 adet yufka
2 yumurta
yarım su bardağı yoğurt
2 kaşık süt
yarım çay bardağı sıvıyağ

iç harcını ne isterseniz o yaparsınız ben bunu ıspanaklı yaptım.

ıspanakları yıkayıp doğradım. tavada az sıvıyağda soğanları kavurdum ardından ıspanakları ekledim. suyunu salıp pişmeye yaklaşınca içine 2 yemek kaşığı un koydum.ocağın altını kapattım.

yumurta yoğurt süt ve yağı iyice çırpıp harç hazırladım.yufkaları 4 e bölüp üerine harçtan bolca sürdüm. sonra uzun kısmına ıspanakları koydum (arasıra azıcık ta peynir ufalıyorum ıspanağa)dolama börek şeklinde sardım rulo yaptım.kürdanla yandan tutturdum ki açılmasın.kalan harcı az az böreklerin üzerine sürdüm.fırına verdim. 15 dakika sonra fırını açıp börelerin üzerine yumurta sarısı sürdüm tekrar fırına verdim.
işte bu kadar....
afiyet bal şeker olsun.
hastalarınıza şifa,öğrencilerinize zeka olsun.....
sevgiler

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Evet canım yaa,hep aynıyız,Onca tarif birikti,yazılmayı çizilmeyi bekliyor :) Ay bu şöyle oldu ,hani ev hanımları konuşurya,çamaşır bulaşık şudur budur :) biz de bloggerler olarak kendi çapımızdaki sorunlarımızı dillendiriyoruzz :) En büyük sorun bu olsun yine,zamanla olur gider,sağlık olsun,gönüller mutlu olsun..böreğin çok güzel,ellerine sağlık,severim ben çok :) hayırlı cumalar diliyorum,,

çeşnici Handan dedi ki...

Çayla beraber ne de güzel yenir harika olmuş ellerine sağlık canım.

EV GÜNLÜĞÜ dedi ki...

ellerinize sağlık lütfen benide bloglarım yada takipettiklerime eklermisiniz teşekkürler http://evinindelisi.blogspot.com/ adresindeyim teşekkürler

EV GÜNLÜĞÜ dedi ki...

lütfen benide bloglarıma eklermisiniz teşekkür edrim