20 Ocak 2011 Perşembe

hünkar beğendi


valla hangi hünkar beğendiyse ağzının tadını biliyormuş::))
osmanlı sarayının en itibarlı yemeklerindenmiş..bizim evde de öyledir. en çok ta iftar sofralarına yakışır bence. ilk deneyeceğim zamnlarda çok zor bir yemek olduğunu düşünmüştüm ama el oyalayıcı bir yanı yok..evde malzeme hazırsa çok kolay...gelelim nasıl yaptığımıza..


beğendi kısmı
* 3 büyük boy patlıcan
* 2 yemek kaşığı un
* 2 yemek kaşığı tereyağı
* 1 su bardağı soğuk süt
* Kaşar peyniri rendesi (3 yemek kaşığı)
* Tuz
* Karabiber 

Patlıcanlar teflon tavada çevrilerek             közlenir.Soğuyan patlıcanların kabukları soyulur ve sıcak suya tutularak bir kenara alınır.Patlıcanlar (çok minik olacak şekilde ) küp küp doğranır.
Bir tencerede 2 yemek kaşığı tereyağı ile 2 yemek kaşığı un kavrulur.
Üzerine patlıcanlar ilave edilip pişirmeye karıştırarak devam edilir.
1 bardak soğuk süt yavaş yavaş karıştırarak ilave edilir.
Son olarak tuz ve karabiber ve kaşar rendesi ialve edilerek kaşar peyniri eriyene kadar pişirmeye devam edilir.


etli kısım için istediğiniz tarzda dana etini istediğiniz şekilde kavurabilirsiniz. ama birazcık sulu olması güzel oluyor.ben uzun ince şeritler halindeki etimi önce tavada bir iki kez çevirdim . üzerine domates rendesi az salça kekik pulbiber ve tuz attım.pişirdim.
 





6 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglk canim nefiss görünüyor.. sicacik sevgilerimle..

buzlubadem dedi ki...

Elina sağlık tatlım. Biz de çok severiz :)

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım görüntü şahane elelrine sağlık:))

Adsız dedi ki...

hakikaten de ağızlarının tadını biliyorlarmış:)olsa şu saatte hiç acımazdım:)
afiyet olsun canım..geçmiş olsun bu arada.ciddi bişey yok umarım?

susamcorekotuFeriha dedi ki...

GERÇEKTEN HÜNKAR AĞZININ TADINI BİLİYORMUŞ:) ŞİFA OLSUN CANIM

dokuzuncubulut dedi ki...

Biz de de en çok sevilenler arasındadır:)) Nefis görünüyor, ellerinize sağlık.