7 Nisan 2009 Salı

Beze


Terbiyeli çorbayı çok severim, ancak her defasında atılan yumurta beyazları için üzülürdüm. artık ona da çözüm buldum kalan yumurta beyazlarını beze yaparak değerlendiriyorum. evdekilerde atıştırmalık olarak seviyorlar. hele Dilam renkli olanlarına bayılıyor.

her yumurta beyazı için bir kahve fincanı şeker kullanıyorum.bir tutam da tuz atıyorum kesilmesin tadı diye.sonra mikserin en yüksek ayarında şekerler iyice eriyine kadar çırpıyorum. krema torbasıyla veya bir tatlı kaşığı yardımıyla yağlı kağıt serilmiş tepsiye yuvarlaklar koyuyorum.kızım sevdiği için bir kısmını sade bir kısmınıda renkli yapıyorum.renkli beze için, tepsiye koymadan önce kürdanın ucuyla azıcık bir gıda boyasını beze hamuruna katıp iyice karıştırıyorum.

yapımı çok kolay ama pişirmesi birazcık zahmetli.öncelikle beze az ısıda yavaş yavaş pişer.100 dereceye getiriyorum ben fırını.ilk 15 dakikasını fırının kapağını biraz açık bırakarak pişiriyorum.sonrasında fırının kapağını kapatıp pişirmeye devam ediyorum.kürdanla kontrol edildiğinde zaten anlaşılır pişip pişmediği.aman dikkat çünkü çok çabuk yanabiliyor.

bir küçük püf noktası daha.. eğer bezeleri çırptığınız kapta su veya yağ damlası varsa bezeleriniz asla kabarmaz.kabı iyice kurulamak lazım.

beze hem evdeki yumurta beyazını önlemiş olur, hem de atıştırmak için süper bir tatlı.kolay gelsin...afiyet olsun..

Hiç yorum yok: