21 Mayıs 2009 Perşembe

Dila Kurabiyesi

bugün kreşte kızımın pikniği var programa göre. tabii bence bugün yapmayacaklar ama ben gene de birşeyler göndermek istedim. hava soğuk, yağmur yağmak üzere.iç karartıcı bir hava yani. içimden hiçbirşey yapmak gelmiyor. ama akşama ve yarına misafirlerim var o yüzden hazırlık yapmam gerekiyor. menü belli olunca yapılış aşaması çok zor gelmez bana iş ki ne yapacağıma karar vereyim.
Dila kurabiyesi tuzlu kurabiye tariflerini h
armanlayıp elde ettiğim bir tarif. genelde benim bücürükle yaptığım için adını Dila'dan aldı.

  • 1 paket yumuşak margarin
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı su
  • 3 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı mahlep
  • bir fiske sirke
hamur yoğurulur ve merdane ile bir parmak kalınlığında açılır. şekilli kurabiye kesicilerle şekil verilir. yada hamurdan ince şeritler yuvarlayarak örgü yapılabilir. üzerine yumurta sarısı sürülür, çörekotu veya susamla süslenip kızgın fırına verilir.

tarif bereketli.kendimize yaparken yarım ölçü yapıyorum ben.bu ölçülerle iki tepsi -yaklaşık 60 tane- çıkıyor.

ağızda dağılan çok hoş bir tuzlu. pastanelerden aldıklarımızla birebir aynı olmasa da tadı çok yakın.

afiyet olsun

1 yorum:

buzlubadem dedi ki...

Ne kadar zaman oluyor tuzlu kurabiye yapmayalı... İnsan işe girince en çok mutfak faaliyetlerini özlüyor.