24 Mayıs 2009 Pazar

Akıtma, Kaygana yada krep

annemin akıtma dediği, kayınvalidemin kaygana dediği, arkadaşlarımın krep dediği, kızımın ''yaşasın kahvaltı benim en sevdiğim '' dediği ((benim en çok hoşuma giden bu oluyor)) kahvaltılık bizim evin en çok sevilen kahvaltığı.

1 yumurta
2 su bardağu süt
tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
aldığınca un(kepçeden kolayca kayabilen akışkanlıkta olacak)

malzemeler çırpılır.krep tavasına yada teflon başka bir tavaya yayarak dökülür.alt-üst pişirilip tavadan alınınca üzeri (tek tarafı) yağlanır--tereyağla çok güzel olur--

kalan krepleri buzluğa kaldırıyorum ben.her yapışımda 1-2 tane kalıyor.sonra onları börek yapımında kullanıyorum genelde.yada mikrodalgada ısıtıp kızıma acil sabah kahvaltısı oluyorlar.

yapımın her aşamsı aynı olmasına rağmen ben annem kadar tatlı yapamıyorum. çünkü onun yaptığında çok farklı bir şey var. ANNE ELİ:)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

evet anne eli gerçekten başka

pazar günlerinin vazgeçilmesi krep nefiss

ellerine sağlık
sevgilerr

Gökce dedi ki...

evet ablacım bence de anne eli bambaşka.