12 Haziran 2009 Cuma

Fırında somon


canımın deli gibi balık çektiği dönemlerdeyim.hamilelik dönemlerim dışında balığı çok severim. ama kızartması ve ardından evde bıraktığı koku berbat.o yüzden fırında balık daha iyi geliyor bana.ama tabii söz hamsiye gelrse o bambaşka.hamsi için o koku çekilir.ilk fırında balık adenememi levrekle yaptım bir ay önce . harikaydı. eşimin beğeneceğini düşünmemiştim ama çok beğendi levreği.

geçen hafta da fırında somon yaptım. yanınada bol sumaklı sopan söğüş. bence güzeldi ama eşim beğenmedi.aslında beğenmediği somon balığının tadıydı. pişme şekli değil yani..büyük kuzu sadece soğan söğüş yedi , balık yyiyemiyor.küçük kuzuya az biraz tattırdım ama dokunur diye korktum çok veremedim.ben oturdum fırın somonumu afiyetle yedim.

2 diş dövülmüş sarımsak-yarım çay bardağı zeytinyağı-kekik-limon suyu-tuz karıştırılarak sos hazırlanır.dilimlenmiş somon bu sosa bulanır.2 saat kadar dolapta bekletilir.ardından fırına verilir.çabuk pişen bir balık somon. o yüzden dikkat. üzerinin az kızarması yeterli. afiyet olsun.

2 yorum:

kilisli. dedi ki...

çok güzel görünüyor,elinize sağlık bende somon çok severim eşim hiç sevmez,aynı diyalog bizim evdede yaşanıyor.bende o olmadığı zaman yapıyorum ne yapayım.

Gökce dedi ki...

canım en iyisi erkekler yokken yapmak sanırım :) ağız tadıyla yeriz bari...