17 Mayıs 2010 Pazartesi

yayla çorbası

evet bizim evde çorbalar meşhur. çorbasız sofra pek eksik geliyor bana. yemekten önce şöyle sıcacık bir kase...hem mideyi hazırlıyor yemeğe hemde beni neşeendiriyor neden bilmem. yapılan bir araştırmaya göre (nerde okudum hatırlamıyorum ama ) düzenli olarak yemek öncesi çorba içenlerde mide rahatsızlıkları aza yakın oluyormuş.

yayla çorbasını bu şekilde ilk defa denedim ben memnun kaldım. gayet hoş knorr un hazır ayayla çorbasına çok benzedi.

*1 su bardağı yoğurt
*1 yumurta
*2 yemek kaşığı un
*yarım su bardağı süt
*yarım çay bardağı pirinç
*tavuk suyu ve tuz

yoğurt yumurta un ve süt tencerede iyice karıştırılır tamamen karışınca tavuk suyu ve pirinç eklenir ve ocağa konulur. kaynayana kadar sürekli karıştırılır.kaynayınca tuz ve nane eklenir ve iki taşım daha kaynatılır.
yoğurtlu çorbaları ocaktan alınca iyice ılıyana kadar sakın tencerenin kapağını kapatmayın sakın. kesilme ihtimali oluyor.
afiyet olsun sevgilerle

3 yorum:

BAL TATLISI dedi ki...

hem süt hem yoğurt birde tavuk suyu hepsini birarada kullanmışsın çok değişik vede besleyici bir çorba olmuş.
ellerine sağlık arkadaşım

Gökce dedi ki...

eeee malum kuzular beslenecek ve büyüyecek değil mi canım. sevgiler

Adsız dedi ki...

selamun aleykum

krema seviyorsaniz,yogurtlu corbalarda cok guzel eksimsi bir tad olusturuyor.200lik kremalar var.bir tencere corba icin cok ideal.ozellikle annem yarma(yogurtlu)corbasina katardi,cok lezzetli olurdu.

tavsiyesi benden,denemesi sizden.afiyeltler olsun.