6 Nisan 2009 Pazartesi

Davutpaşa Köfte



  • 2 soğan, rendelenmiş veya robotta doğranmış
  • 750gr kıyma
  • tuz ve karabiber
  • 1,5 tatlı kaşığı tarçın
  • 100gr dolmalık fıstık
  • ayçiçek yağı
  • 1kg domates, soyulmuş
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 2 diş sarımsak
  • Soğanları rendeleyip veya doğrayıp sularını süzdürün. Geniş bir kaseye soğanları, kıymayı, tuzu, karabiberi, tarçını ilave edip yoğurun
  • Harçtan ceviz büyüklüğünde parçalar alın. Elinizle yuvarlayıp ortasını açın ve boşluğa 2-3 dolmalık fıstık koyup kapatın.
  • Bir tabağa sıvı yağı koyun. Köfteleri yağda yuvarlayıp fırın kabına alın. Önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.
  • Bu arada domatesleri soyun, robotta veya blendırda püre haline getirin. (ben rendeledim) Tuz, karabiber, şeker ve kullanıyorsanız sarımsağı ilave edin. Bu karışımı köftelerin üzerine dökün ve 35 dakika daha -bir defa köfteleri çevirerek- pişirin.

tarif portakal ağacından.ben yanında salata ve pilavla sunum yaptım ancak yemekten sonra farkettik ki makarna ile çok daha güzel olabilirmiş.eskiden arkadaşlarla hacettepenin orada gittiğimiz bir yer vardı. köfteli makarna yerdik orda.çok şirin bir öğrenci lokantasıydı.sanırım bu köfteleri makarnayla sunsaydım o lokantada ki tada ulaşacaktık.

Hiç yorum yok: